BRAINSTORM > COCD-box

Tijdens een inspiratiesessie zijn we op basis van onze individuele brainstorms alle ideeën gaan orderen in een COCD-box.

WOW
– ?

HOW
– Jongeren: burn-outs/depressies/stress/quarterlifecrisis/prestatiedruk
– Kinderen van gescheiden ouders
– (Integratie van) vluchtelingen
– Dementie en mensen in hun omgeving
– Autisme en mensen in hun omgeving
– Vrienden maken in een andere stad (/ buitenlandse studenten) > matching / tinder voor vrienden
– Voedselverspilling / kliekjes
– Voeding & kennis + kosten > mensen willen gezond eten maar hebben niet de mogelijkheden
– Angsten wegnemen met VR / Artificiële Intelligentie (bijv. bij autisme of fobieën)
– Cyberpesten / kinderen op social media (en de rol van ouders)
– Jongeren die met drank op rijden / telefoon gebruiken
– App voor blinden
– Eenzame ouderen koppelen aan jongeren
– Telefoonverslaving

NOW
– Huisgenoten app > afspreken voor poetsen / eten / vuilnis > voedselverspilling
– Platform voor kennisdeling / elkaar skills leren
– App voor moeilijk etende kinderen
– EHBO app bij huis-tuin-en keukenongelukjes
– Locals die favoriete restaurants delen

X
– Iets voor kindermishandeling
– Iets om alleenstaande moeders / stelletje te ondersteunen bij hun eerste kind
– Iets voor kinderen met een leerachterstand
– Iets voor vervuiling
– App voor gymbuddies
– Iets voor vrijwilligerswerk
– Iets voor kinderen in pleeggezinnen
– Iets voor LHTI-jongeren die afgewezen worden
– Werkmaatje voor ambitieuze starters
– Hulp bij pesten
– Online kleding bibliotheek waar je kunt ruilen (duurzaamheid)
– Een plek creëeren om te studeren, wat leeg staat
– Iets voor mensen die hun gedrag willen veranderen (afvallen) maar niet volhouden
– Iets voor mensen met een eetstoornis

We kwamen tot de conclusie dat we veel doelgroepen hadden waar we een probleem voor willen oplossen. De ideeën over hoe we dat zouden kunnen doen waren schaars, vandaar dat ze terecht kwamen bij HOW: we weten nog niet hoe het te realiseren.

We besloten daarom om uit het HOW vak de onderwerpen te rangschikken waar wij het meeste interesse in hebben (zie volgende blogbericht), waar wij de meeste kansen in zien en waar de meeste behoefte aan is (met in ons achterhoofd of het aantrekkelijk is om geld voor te vragen en ermee te verdienen). Later gaan we met deze inzichten weer verder brainstormen voor inspirerende ideeën.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s